تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 2228
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 23 آذر 1402

آشنایی با هنر تریکو بافی

تریکو بافی هنری جذاب و ساده و با کاربرد زیاد در تزئینات است. برای آشنایی با این هنر با ساعد نیوز همراه باشید.

وقتی حرف از صنایع دستی به میان می آید، انتظار داریم که با هنری چند صد ساله رو به رو شویم. اما این باور چندان درست نیست. اگرچه بسیاری از هنرها به دلیل نیاز آدم ها و در زمان های قدیم رواج پیدا کردند، اما هرچه زمان می گذرد، صنایع دستی تازه، کارآمد و ساده تری نیز به دست هنرمندان شکل می گیرد. یکی از این هنرهای تازه و بسیار پرطرفدار، تریکو بافی است.

 

موضوعات مرتبط: هنر های دستی
برچسب‌ها: هنر شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 23 آذر 1402

آشنایی با هنر شک بافی

هنر شک بافی یکی از هنرهای دستی زیبابی بانوان هرمزگانی است که در این مقاله می خواهیم به معرفی آن بپردازیم. همراه ساعد نیوز باشید.

رودوزی از هنرهای سنتی ایران با انواع و اقسام گوناگونی است که بی شک از سابقه ای طولانی برخوردار است. یکی از مهم ترین خاستگاه های رودوزی ایران، استان هرمزگان است. در واقع رودوزی هایی همچون گلابتون دوزی، برقع، خوس دوزی و شک بافی یکی از مهم ترین رودوزی های این منطقه به شمار می روند. معنی لغت شک در لغت نامه فارسی دهخدا این گونه آورده شده است: «شک ]شَ[ (مأخذ از زند و پازند) گمان و ظن و شبهه اما وجود تسمیه شک بافی و نام گذاری آن به درستی مشخص نیست. شک، نوعی نوار تزیینی است از جنس نخ پنبه ای که از آن برای تزیین لبه آستین، پیش سینه، لبه لباس ها، اطراف مقنعه و سجاده، سفره عقد و بقچه استفاده می شود. ولی عمده ترین مورد مصرف آن دم پای شلوارهای زنان در لباس های بندری است.

 

موضوعات مرتبط: هنر های دستی
برچسب‌ها: هنر شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 23 آذر 1402

آشنایی با هنر کلاژ

به چسباندن تکه های مختلف پارچه یا کاغذ و یا اشیاید دور ریختنی کنار هم کلاژ گفته می شود. برای بررسی این هنر همراه ساعد نیوز باشید.

هنر، راهی مستقیم برای خلاقیت و نوآوری است. هنرمند می تواند با آثار هنری زیبایی که خلق می کند، منظور و هدف خود را به خوبی بیان کند. البته در مورد برخی آثار، اگر دید هنری درست و کاملی نداشته باشیم، نمی توان منظور هنرمند را به خوبی درک کرد. هنر، در اصل آزادی بیان عقاید از طریق هر وسیله ارتباطی موجود است. هنرمند برای دستیابی به رضایت روحی و معنوی دست به خلق اثر می زند و به آن زبان گویای بدون کلام می بخشد. هر شکلی از هنر، زیبایی منحصر به فرد خود را دارد. بسیاری از هنرهای موجود در دنیا، در طول تاریخ تغییر ماهیت داده اند و به شکل امروزی خود رسیده اند. در دنیای رنگارنگ هنر، یکی از شاخه های آن آزادی عمل بیشتری به هنرمند برای خلق آنچه می خواهد، می دهد. این شکل از هنر تا حدی با بقیه هنرهای تجسمی متفاوت است. این هنر کلاژ نام دارد. کلاژ، تکه چسبانی، هنر چسباندن مواد بی مصرف همچون کاغذ و روزنامه یا پارچه در کنار یکدیگر و خلق یک اثر است. با کاغذ، چسب و چوب و … می توان آثار متفاوتی در سبک کلاژ به وجود آورد. کلاژ از سال های بسیار دور میان هنرمندان رواج دارد و در واقع یک نوع تکنیک هنری است و به ذات یک هنر مجزا به شمار نمی رود.

 

موضوعات مرتبط: هنر های دستی
برچسب‌ها: هنر شناسی